Poczta AGH Edu PL | AGH Poczta Logowanie

Poczta AGH to narzędzie służące do komunikacji w formie wiadomości e-mail. Stanowi jedyną zatwierdzoną, oficjalną formę służbowej komunikacji elektronicznej w Akademii Górniczo-Hutniczej (AGH). Jest to usługa realizowana lokalnie przez Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH (CRI AGH).

poczta agh

Dostęp do Poczta AGH

Aby uzyskać dostęp do poczty AGH, należy posiadać aktywne konto w domenie agh.edu.pl. Konta te przydzielane są:

  • Pracownikom AGH
  • Studentom i doktorantom AGH
  • Gościom naukowym AGH

Konto w domenie agh.edu.pl jest niezbędne do zalogowania się do poczty AGH. Zawiera indywidualną nazwę użytkownika oraz hasło dostępu. Stanowi tym samym klucz do korzystania z poczty elektronicznej AGH.

Osoby nie posiadające jeszcze konta agh.edu.pl mogą je założyć, wypełniając wniosek online.

Ogólne
Adres e-mailAdres e-mail AGH
Serwer poczty przychodzącej IMAP
Nazwa hosta IMAPpoczta.agh.edu.pl
Port IMAP:993
Zabezpieczenia portówSSL
Nazwa użytkownika IMAPAdres e-mail AGH
Hasło IMAPHasło do aplikacji (szczegóły: Instrukcja)

Parametry Techniczne

Konta pocztowe dla pracowników

Konta pocztowe dla doktorantów

Konta pocztowe dla studentów

W przypadku pytań dotyczących kont, aliasów lub parametrów technicznych, prosimy o kontakt z pomocą techniczną CRI AGH.

Możliwości i funkcje poczty AGH

Poczta AGH oferuje szereg możliwości, w tym:

  • Wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail
  • Tworzenie folderów i reguł do automatycznego sortowania poczty
  • Dodawanie kontaktów i tworzenie list dystrybucyjnych
  • Funkcje kalendarza i zarządzania zadaniami
  • Integracja z innymi usługami AGH (SSO, Chmura, Microsoft 365)

Dostępna przestrzeń dyskowa na kontach wynosi aż 50 GB. Pozwala to na wygodne przechowywanie załączników i wiadomości.

Poczta AGH posiada zabezpieczenia antywirusowe i antyspamowe. Chroni to użytkowników przed złośliwym oprogramowaniem i niechcianą pocztą.

Dostęp do poczty AGH

Z poczty AGH Edu PL można korzystać na kilka sposobów:

Przeglądarka internetowa

Pocztę AGH można w prosty sposób obsługiwać przez przeglądarkę internetową:

  • Firefox
  • Chrome
  • Edge
  • Safari

Wystarczy wejść na stronę https://poczta.agh.edu.pl i zalogować się używając poświadczeń konta agh.edu.pl.

Klienci poczty e-mail

Do obsługi poczty można wykorzystać również dedykowane programy – klienty poczty e-mail:

  • Mozilla Thunderbird – bezpłatny i multiplatformowy program
  • Microsoft Outlook – popularny komponent pakietu Office

Ustawienia konfiguracyjne znajdują się tutaj.

Aplikacje mobilne

Pocztą AGH można wygodnie zarządzać także ze smartfonów i tabletów – z systemem Android lub iOS.

Szczegóły dotyczące konfiguracji znajdują się tutaj.

Zintegrowane usługi AGH

Dostęp do poczty AGH oznacza jednocześnie możliwość korzystania z szeregu zintegrowanych platform i usług udostępnianych w Uczelni:

Logowanie SSO

Poświadczenia do poczty AGH służą do uwierzytelniania w systemie logowania jednokrotnego (SSO) AGH:

  • Dostęp do intranetu AGH
  • Microsoft 365
  • USOSweb
  • inne platformy AGH

SSO upraszcza i ułatwia logowanie do różnych usług.

Microsoft 365

Poczta AGH jest integrowana z platformą Microsoft 365, dającą dostęp m.in. do:

  • Poczty e-mail Outlook
  • Pakietu Office (Word, Excel itd.)
  • Teams
  • OneDrive (dysku w chmurze)

UPeL i APD

Konto poczty AGH służy również do logowania do systemów USOS i APD związanych z obsługą toku studiów.

Wsparcie techniczne

W razie problemów związanych z pocztą AGH oraz integracją z innymi usługami AGH, można skorzystać ze wsparcia technicznego:

Klikając w link do pomocy technicznej CRI AGH, użytkownik zostanie przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Należy tam wybrać kategorię zgłoszenia dotyczącą poczty AGH lub integracji z innymi usługami. Następnie w polu opisowym trzeba dokładnie opisać występujący problem techniczny.

Zgłoszenie trafia do zespołu wsparcia technicznego, który analizuje problem i stara się go rozwiązać w jak najszybszym czasie. W razie potrzeby pracownik pomocy technicznej może skontaktować się bezpośrednio ze zgłaszającym w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Status zgłoszenia w każdej chwili można sprawdzić logując się do systemu pomocy technicznej. Znajdują się tam szczegóły dotyczące przydzielonego administratora oraz podjętych działań.

W sytuacjach awaryjnych dobrą praktyką jest sprawdzanie komunikatów publikowanych na stronie Systemów Informatycznych AGH. Informują one o ewentualnych przerwach technicznych lub ograniczeniach w dostępności kluczowych usług.

Liczymy, że opisane powyżej wskazówki pomogą sprawnie rozwiązać wszelkie problemy techniczne związane z pocztą AGH oraz integrującymi ją systemami. W razie dodatkowych pytań, pozostajemy do dyspozycji.